Challenges of Using Digital Learning Technology in Early Childhood Institutions in light of Contemporary Global Trends (A Future Vision)

Document Type : Original Article

Author

Childhood Education Department Faculty of Women, Ain Shams University, Cairo, Egypt

Abstract

The research aimed to identify the challenges of employing digital learning technology in early childhood institutions in view of contemporary global trends, and the research was addressed through three maincategories: Digital learning technology, challenges of employing digital learning technology in early childhood institutions & contemporary global trends in employing digital learning technology. The research has reached several challenges represented in: Lack of technological devices in some families, Poor technical equipment – poor internet speed- Poor skill level of some families when dealing with information technology. Lack of cooperation between the children's families and their kindergarten teachers.The research recommended the need to use technology in early childhood as a supporting tool to improve children's learning and provide them with digital capabilities to deal with the digital revolution, with attention to encouraging children to interact, play, discover the natural world and express themselves in playgrounds, gardens, and interactive activities to develop skills of cooperation, participation, and teamwork.

Keywords

Main Subjects


الإقبالى، حامد أحمد (2019). مقتضيات التحول إلى التعلم الرقمى الموجه لصغار السن فى الوطن العربى، المجلة التربوية، كلية التربية، جامعة سوهاج، (68)، 411-434.
بدرانة، عبد الله (2020). دور التعليم الرقمى فى مواجهة الأزمات والتحديات الراهنة.
متاح على
https://www.Safirpress.net/2020/06/10/%D8%AF%D9%88%D8%
بن السايح، عائشة؛ سيبوكر، إسماعيل الحاج (2021). التعليم الرقمى وعوائق تطبيقه، مجلة مقاليد، جامعة قاصدى مرباح، الجزائر، 7 (2)، 69-85.
الجبير، تهانى؛ الفايز، وفاء عبد الله (2015). تجربة سنغافورة فى التعليم، عالم التربية، 16 (52)، 1-53.
الجرايدة، محمد؛ السنانى، ناصر (2021). معوقات استخدام التعليم الرقمى فى ظل جائحة كورنا فى المؤسسات التعليمية، المؤتمر الدولى الأول "التعليم الرقمى فى ظل جائحة كورونا" ملحق مجلة الجامعة العراقية (15/2)، 299-307.
دباب، زهية؛ برويس، وردة (2019). معوقات التعليم الرقمى فى المدرسة الجزائرية، المجلة العربية للآداب والدراسات الإنسانية (7)، 153-168.
سعد الدين، لارا (2021) . درجة امتلاك معلمى المدارس الحكومية لمهارات التعلم الرقمى واتجاهاتهم نحو استخدامه فى ظل جائحة كورونا، كلية العلوم التربوية، جامعة الشرق الأوسط.
عثمان، رانيا وصفى (2021). توظيف مدخل الجدارات فى مواجهة معوقات استخدام تطبيقات التعليم الرقمى فى الجامعات على ضوء تداعيات جائحة كورونا، مجلة كلية التربية، جامعة عين شمس، 1(25)، 85-180.
على، مديحة مصطفى (2021). فاعلية برنامج قائم على التعلم الرقمى فى تنمية الوعى التاريخى وأثره على تعزيز الانتماء للوطن لدى أطفال الروضة، مجلة الطفولة والتربية، 13 (47)، 119-193.
العنزى، سامى مجبل؛ السعيدى، عيد حمودى (2021). التعلم عن بعد كخيار استراتيجيى فى فنلندا فى مجابهة أزمة كوفيد 19 وإمكانية الإفادة منها فى دولة الكويت: دراسة مقارنة، مجلة الدراسات والبحوث التربوية، 1(1)، 252-276.
كريهان، لوسى (2020). دول رائدة فى التعليم، أسرار نجاح الدول المتفوقة فى التعليم حول العالم، ترجمة مؤسسة محمد بن راشد آل مكتوم للمعرفة، العدد 203.
كليمان، سارة غران (2017). التعلم الرقمى، التربية والمهارات فى العصر الرقمى، برنامج معهد كورشام للقيادة الفكرية.
اللمعى، فاطمة محمد (2019). الخبرة الفنلندية فى إعداد المعلم الباحث وإمكانية الإفادة منها فى مصر، دراسات تربوية واجتماعية، جامعة حلوان، 25 (12) 1-105.
مركون، هبة؛ لموشى، زينب (2019). التعليم الرقمى ومدرسة المستقبل، المجلة العربية للآداب والدراسات الإنسانية (7)، 191-204.
يحيى، علية أحمد (2019). أثر توظيف التعلم الرقمى على جودة العملية التعليمية وتحسين مخرجاتها، المجلة العربية للعلوم التربوية والنفسية، 8 (3)، 145-170.
يخلف، رفيقة (2019). "جودة التعليم الرقمى"، مجلة الإناسة وعلوم المجتمع، جامعة محمد بو مضياف مسيلة، الجزائر، (5)، 166-185.
 
 
 
ثانياً: المراجع الأجنبية:
Aditya, D. S. (2021). Embarking Digital Learning Due to COVID-19: Are Teachers Ready? Journal of Technology and Science Education, 11(1), 104-116.
Amzalag, M., (2021). Parent attitudes towards the integration of digital learning games as an alternative to traditional Homework, International Journal of Information and Communication Technology Education (IJICTE), 17(3), 151-167.
Börnert-Ringleb, M., Casale, G., & Hillenbrand, C. (2021). What predicts teachers’ use of digital learning in Germany? Examining the obstacles and conditions of digital learning in special education. European Journal of Special Needs Education, 36(1), 80-97.
Bountri, M., (2021). Utilizing digital technology in teaching practices in kindergarten in Finland, Linkoping university.
Brown, C., P., & Barry, D., P., (2020). “Kindergarten isn’t fun anymore. Isn’t that so sad?”: Examining how kindergarten teachers in the US made sense of the changed kindergarten. Teaching and Teacher Education, 90, 103029.
Gaydos, M., (2021). Co-Designing Educational Games for Classrooms, International Journal of Designs for Learning, 12(1), 54-63.
Hawthorn, S., L., (2018). Exploring the benefits of digital learning opportunities in the elementary classroom to support intervention, challenge, and personalized instructions. Lamor University-Beaumont.
Hover, A., & Wise, T., (2022). Exploring ways to create 21st century digital learning experiences. Education, 50(1), 40-53.
Hunaiti, Z., (2017). Digital Learning Technologies: Subjective and Objective Effectiveness Evaluation in Higher Education Settings, International Journal of Handheld Computing Research (IJHCR), 8(2), 41-50.
Khan, A., A., & Khader, S., A., (2014). An approach for externalization of expert tacit knowledge using a query management system in an e-learning environment, International Review of Research in Open and Distance Learning, 15(6), 257-274.
Khan, M., A., (2021). COVID-19’s impact on higher education: a rapid review of early reactive literature, Education Sciences, 11(8), 421.
Kuusimäki, A., M., Uusitalo, L., Tirri, K., (2019). Parents’ and teachers’ views and digital communications in Finland, education research International, Article, ID 8236786.
Mertala, P., (2016). Fun and games – Finnish children’s ideas for the use of digital media in pre-school, Nordic journal of digital literacy, 11 (4)
Pei, Z., (2015). Arts Teachers' Media and Digital Literacy in Kindergarten: A Case Study on Finnish and Chinese Children using a Shared Blog in Early Childhood, International Journal of Digital Literacy and Digital Competence (IJDLDC), 6(1), 1-17.
Pihlainen, K., Korjonen-Kuusipuro, K., & Kärnä, E. (2021). Perceived benefits from non-formal digital training sessions in later life: views of older adult learners, peer tutors, and teachers, International Journal of Lifelong Education, 40(2), 155-169.
Rahiem, M., D., (2021). Storytelling in early childhood education: Time to go digital, International Journal of Child Care and Education Policy, 15(1), 1-20.
Sanjay, T., Devendra, C., Rakesh, P., & Manoj, K. (2020). Digital learning: A proficient digital learning technology beyond to classroom and traditional learning. In Advances in information communication technology and computing, pp: 303-312.
Shellgren, M., Gunder, A., & Lashley, J. (2021). OLC Framework for Storying Digital, Learning Change Work. Online Learning Consortium, ED615877.
Shute, V., Rahimi, S., & Lu, X. (2019). Supporting learning in educational games: Promises and challenges. In Learning in a Digital World, ED 603683, pp: 59-81. 
Siu, C., Chee, K., Tak, W., & Ronghuai, H., (2017). Teacher development in Singapore, Hong Kong, Taiwan, and Beijing for e-Learning in school education, Journal of Computers in Education, 4(1), 5-25.
White, E., J., Rooney, T., Gunn, A., C., & Nuttall, J. (2021). Understanding how early childhood educators ‘see’ learning through digitally cast eyes: Some preliminary concepts concerning the use of digital documentation platforms, Australasian Journal of Early Childhood, 46(1), 6-18.
Yeung, A., S., Tay, E. G., Hui, C., Lin, J. H., & Low, E., L., (2014). Pre-service teachers' motivation in using digital technology, Australian Journal of Teacher Education, 39(3), 135-153.